23 Eylül 2013 Pazartesi

Eskişehir'e gittik sonunda

Bir hafta sonunu daha geride bıraktık. Haftalar önce niyetlenip bir türlü gidemediğimiz, Sid'in hastalığı nedeniyle ertelediğimiz Eskişehir gezisine de bu hafta sonu gidebildik. Bu seferde ben hastalandım. Burnum kıpkırmızı , baş ağrısından ölüyor ve boğazım ağrımasına rağmen gidelim , gidelim diye bir teletabi kadar istekliydim. Gezmek söz konusu olunca her türlü sorunu yenebilirim.

Cumartesi sabah ne olur ne olmaz diye biletimizi almadık gara gidince aldık. Sabah 09.10 trenine gideriz diye düşündük ama yer olmadığından 12.45 trenine kaldık. Bizde o aradaki sürede Tandoğan 'da Gümüş'e  http://www.gumuspasta.com/ gittik.Yaz dönemi açık büfe için ara vermişlerdi görünce sevinmedim değil. Çok çeşit yok ama pastaları lezzetli bence fiyatına göre gayet başarılı. Kahvaltımızı Eskişehir de yapacaktık ama kısmet değilmiş.

14.15 te Eskişehir deydik. Tren garı merkeze yakın olduğundan biraz yürüdük ve Odunpazarı evlerine gitmek için tramvaya bindik. Biletleri aldığımız yerde 60 dk da aktarmalı olduğunu söyledi. Atatürk Lisesinin olduğu durakta indik. İlk Karikatür Müzesine uğradık ancak Ekim 'e kadar tadilat olduğu yazıyordu.Bizde direkt Odunpzarı evlerinin olduğu yere geçtik. Burada çeşitli müzeler, kültürel ve ticari değer taşıyan mağazalar, dernekler bulunuyor. Odunpazarında lüle taşından yapılmış bolca süs eşyası, takı görebiliyorsunuz. Tarihi evler rengarenk boyanmışlar. Bir kaç tarihi ev butik otel yapılmış. Odunpazarından lüle taşından yapılmış pipo ve magnetler aldık. Evlerin önünde bol bol foto çekebilirsiniz.

Türk Kahvesi Geçici Müzesi 'ne uğradık. 02-23 Eylül arasında düzenlenmiş Bey Konağındaydı. Burada eski fincanlar , cezveler, tepsiler bulunuyordu. İsteyenlere Türk kahvesi ikram ediliyordu. Eksik yanı kimse bilgi vermiyordu ve hiç bir tarih bilgisi yoktu. Orada bulunmamız maksimum 15 dk sürdü. Sonrasında gezerek ve bol bol foto çekerek Çağdaş Cam Sanatları Müzesine gittik.

Giderken yolda Camzade ye http://www.camzade.com.tr/tr/hosgeldiniz uğradık. Burada cam sanatının  çok güzel örneklerini görebilirsiniz. Bazı ürünlerin fiyatı çok pahalıydı ama bütçenize göre muhakkak bir şeyler bulabiliyorsunuz.
Cam Müzesinde "Ben bunu eve götürsem ya" diyebileceğiniz çok güzel eserler var. Eskişehir'e geç gittiğimiz için zamanımız kısıtlıydı o yüzden yeterli gelmedi. Bir kaç kez daha gidebiliriz. Çağdaş Cam Sanatları Müzesinin yakınlarında Yılmaz Büyükerşen Balmumu Heykeller Müzesi http://www.balmumuheykeller.com/hakkinda.php bulunuyormuş ama biz oraya gitmeyi açıkçası unuttuk. Müzeden sonra yemek için bir yerlere oturduk. Eskişehir'in ciböreği meşhur gidince deneyebilirsiniz. Bir şeyler yedikten sonra Sazova Parkına geçtik.

Müzeye ilk girdiğinizde bu avluyla karşılaşıyorsunuz

Bu bilekliği Camzade'den Sid aldı. Aşağıdakiler gibi çok güzel bileklikler var.

Sazova Parkına hemen Odunpazarının ana caddesinde 11 ve17 nolu otobüsler gidiyor. Yaklaşık 20-25 dk sürüyor. Parka ilerlerken ağaçların iki yanda olduğu uzunca bir yoldan yürüyerek geçiyorsunuz. Parkta bol bol gelin ve damat görebilirsiniz. Sazova Parkı 2012 yılında hizmete açılmış. Eskişehir'in en büyük parkı. Parkın içinde Masal Şatosu , Korsan Gemisi ,Sabancı Uzay Evi ve Bilim Deney Merkezi bulunuyor. Korsan Gemisini gezmek isterseniz çok çok az bir ücret ödüyorsunuz. Kaptan köşkünü, zindan ve kiler gibi bölümlerini gezebilirsiniz.

Sazova Parkını gezdikten sonra fazla vaktimiz kalmadığından Doktorlar Caddesine gittik. Orada bir kaç mağaza gezip yemek için bir kafeye oturduk. Yemeğimizi yedikten sonra Porsuk çayının etrafını gezip tren garına yürüdük. Yolda Tuğba Kuruyemişi görünce benim yine nevrim döndü. Narlı sucuk , çakıl taşı çikolata aldım. Zaten yanımda beyaz çikolata, cocostar ve şekerler vardı. Trende kahveyle birlikte çok güzel gittiler. Son Ankara treniyle evimize döndük. Açıkçası planladığım gibi gitmedi. Gezmek istediğim yerler kaldı. Ama Sid yanımda olunca çok eğlendim. Eskişehir deyken arkadaşlar aradı ve neden bize haber vermediniz dedi. Büyük ihtimalle bir daha ki gidişimiz kalabalık olacak.